آشنایی و معرفی عناصر طراحی باغ ژاپنی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آشنایی و معرفی عناصر طراحی باغ ژاپنی
نوشته شده در چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399
بازدید : 178
نویسنده : گروه برنامه نویسی اینفوجاب

تعادل

 اصول زیادی وجود دارد که به کمک یکدیگر برای ایجاد تعادل در باغ ژاپنی کار خواهند کرد.

اقتباس از طبیعت

اصلی ترین عنصر اقتباسی باغ های ژاپنی ، طبیعت است. در باغ های ژاپنی در کنار یک کوه، یک درخت قدیمی یا یک معبد، نمونه هایی از مناظر طبیعی اقتباس شده است که می تواند زمینه ای عالی برای محوطه سازی باغ ایجاد کند. در باغ های ژاپنی جلوه های پس زمینه تقویت می شود و سعی نمی شود که این جلوه ها پنهان یا ماسک شوند.

باغ های ژاپنی شکل خاصی ندارند و برای ساخت آن از طبیعت الهام می گیرند.

محتوا

بر اساس فلسفه های تائو، بودیسم و شینتو، تمام باغ های ژاپنی برای تفکر طراحی شده اند. در حقیقت این باغ ها برای تفکرها عمیق فلسفی طراحی می شوند.

محوطه

بسیاری از باغهای ژاپنی از داخل ساختمان یا یک خانه دیده می شوند. یک پنجره بزرگ که به یک باغ باز می شود می تواند به عنوان یک قاب عکس خوش منظره عمل کند.

طبیعت

کلیت باغ ژاپنی از طبیعت شبیه سازی می شود. اینکه در باغ های ژاپنی از طبیعت الهام گرفته شده است به معنای این نیست که این باغ ها نیاز به مراقبت ندارند. در همه باغهای ژاپنی به چند نکته بسیار توجه می شود : ماسه ها باید روزانه تمیز شوند و عاری از هیچ گونه برگی باشند، درختان و درختچه ها باید به دقت و حتی روزانه حرص شود. طراحان باغ ژاپنی بیشتر به عنوان هنرمندان در باغبانانی در نظر گرفته می شوند.

مسیرها

در باغ های ژاپنی مسیر های شنی‌ ، ماسه ای و یا سنگی برای قدم زدن بازدیدکننده ها و لذت بردن از باغ در نظر گرفته شده است.

گیاهان

در باغ های ژاپنی گیاهان و پوشش گیاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. در طراحی باغ ژاپنی به طور عمده از گیاهان سبز با اشکال، اندازه ها و بافت های مختلفی استفاده می شود. وجود درختان، درخچه های گلدار، چمن ها، قارچ ها و … در اندازه ها و بافت های مختلف تنوع گیاهی در باغ ایجاد می کنند. برخی درختان مانند درخت آلو و گیلاس که شکوفه های زیبایی دارند و در زمستان عاری از برگ می باشند و برخی درختان مانند کاج که همیشه و در هر فصلی سبز می باشند. هر دو نوع درختان در باغ های ژاپنی دیده می شود. بامبو در باغ های ژاپنی بسیار با ارزش بوده و و نمادی از ثروت می باشد.

تزئينات

حوض آب های سنگی همراه با بامبو، بخشی از مراسم های باغ ژاپنی، به ویژه قبل از مراسم چای است. حوض های آب اغلب با فانوس هایی با دقت و با توجه به موقعیت تزئین می شوند.

تزئینات یکی از عناصر اصلی در باغ های ژاپنی می باشد.

سنگها

طبق نظر فلسفه شینتو، سنگهای بزرگ با ارزش بوده و برای عبادت به عنوان یک جسم روحانی و مقدس مورد استفاده قرار می گیرد

باغ خشک جزئی از باغ ژاپنی محسوب می شود.

نمادگرایی

سنگ های بزرگ نماد تپه ها ، کوه ها و جزایر می باشند. باغ های خشک به طور کامل از سنگ ، شن و ماسه ساخته شده اند و نمادی از امواج اقیانوس و دریاهای خشن می باشند.

کاج سیاه و سفید، گیلاس ژاپنی و درختان آلو همه نشانه های قدرت و استقامت در طراحی باغ ژاپنی هستند.

آب

استخر ها نمادی از دریاها و دریاچه های واقعی و افسانه ای به عنوان یک عنصر مرکزی در باغ های ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرند. 



:: موضوعات مرتبط: معماری , ,
:: برچسب‌ها: باغ ژاپنی , باغ های ژاپنی , محوطه سازی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: